90 (212) 210 10 10

ETKİNLİKLER

Havacılıkta İletişim Dersi, Konuk Katılımı

Havacılıkta İletişim Dersi, Konuk Katılımı

11.11.2025 tarihinde saat 16:30’da, KC211 numaralı sınıfta “Havacılıkta İletişim” dersim kapsamında, Türk Hava Yolları çalışanı Kabin Amiri Duygu Onay’ın katılımıyla bir ders etkinliği gerçekleştirilmiştir.

Ders, aşağıdaki konular çerçevesinde soru-cevap formatında işlenmiştir:

  • Kabin Hizmetlerinde İletişimin Önemi
  • İletişim Süreci
  • Sözlü ve Sözsüz İletişim
  • Kabin Ekibi – Yolcu İletişimi
  • Kokpit – Kabin İletişimi

Ders kapsamında yöneltilen sorular:

  1. Uçuş öncesi, sırası ve sonrası süreçlerde iletişimin rolü nedir?
    Kabin ekibi olarak iletişim hangi aşamalarda en kritik hale geliyor? Örnek verebilir misiniz?
  1. Kabin ekibinde ekip içi iletişimde en sık karşılaşılan zorluklar nelerdir?
    Bu zorluklarla başa çıkmak için hangi iletişim tekniklerini veya CRM (Crew Resource Management) uygulamalarını kullanıyorsunuz?
  1. Kriz veya acil durum anlarında (örneğin türbülans, yolcu rahatsızlığı, teknik arıza gibi) iletişim tarzınız nasıl değişiyor?
    Böyle durumlarda kabin ekibinin hem birbirine hem de yolculara nasıl bir dil kullanması gerekiyor?
  1. Yolcu iletişiminde empati, sabır ve profesyonellik dengesini nasıl koruyorsunuz?
    Özellikle zorlu yolcu davranışları karşısında profesyonel tutumunuzu nasıl sürdürüyorsunuz?
  1. Yeni başlayan kabin memurlarına veya aday öğrencilere iletişim açısından ne tavsiye edersiniz?
    Sizce iyi bir kabin memurunu diğerlerinden ayıran iletişim becerileri nelerdir?

Apply Nişantaşı