TR
"Grafik Tasarım ve Animasyonun Reklam, Sosyal Medya, Marka ve Pazarlamadaki Rolü" etkinliği, Branding Türkiye Kurucusu Mürsel Ferhat Sağlam’ın konuşmasıyla başladı. Sağlam, dijital markalaşmanın, dijital pazarlama ve marka yönetimi iletişiminin bütünleşmiş bir kavram olduğuna dikkat çekti. Analiz, strateji, uygulama ve raporlama adımlarından oluşan süreci vurgulayan Sağlam, pandemi döneminde dönüşemeyen firmaların ciddi gelir kayıpları yaşadığını ve e-ticarette kullanıcı sadakati oluşturmanın zaman aldığını ifade etti.
Etkinlikte söz alan Fimarka Kurucusu Mustafa Erol Çakan, yapay zekânın 60’lı yıllardan beri var olduğunu ancak 2022'de ChatGPT ile hayatımıza resmen girdiğini belirtti. Çakan, yapay zekânın bireysel ihtiyaçlara ve iş dünyasına göre kolayca kişiselleştirilebileceğine dikkat çekti. Reklam, dijital pazarlama ve sosyal medya gibi alanlarda yapay zekâ platformlarının sunduğu çözümlerden örnekler paylaşan Çakan, “görsel lokaleşme” süreçlerinin yapay zekâ ile kolaylaştığını söyledi. Dijital ikiz teknolojilerinin, dijital platformlardaki iletişimi sorunsuz bir şekilde sürdürmede önemli bir rol oynadığını vurguladı.
Etkinlik, Öğr. Gör. Ümit Karabacak moderatörlüğünde devam etti. Karabacak, Mürsel Ferhat Sağlam ve Mustafa Erol Çakan’ın değerlendirmelerini özetleyerek, yapay zekânın insan ve el gücünü giderek devraldığına dikkat çekti. Yapay zekânın bilinmeyen bir dili çevirme ve kişiyi konuşturabilme gibi gelişmiş yeteneklerine vurgu yapan Karabacak, bu teknolojilerin dijital markalaşma ve ticaret üzerindeki etkilerini yeniden hatırlattı.
Sosyal Medya Ticaret Derneği Başkanı Ferdi Alma, pandemiyle birlikte e-ticaretin büyük bir ivme kazandığını belirtti. Türkiye'de mobil cihazların yaygınlığı ve genç nüfusun e-ticaretin büyümesindeki rolüne dikkat çeken Alma, dijital pazarlamanın zaman ve mekân esnekliği sunduğunu ifade etti. Sosyal medya üzerinden kişiye özel reklam stratejileri geliştirilebileceğini belirten Alma, müşteri memnuniyetinin kullanıcıları birer “marka elçisi” haline getirme potansiyeline sahip olduğunu vurguladı.
E-Ticaret Derneği Başkanı ve Sosyal Medya Uzmanı Nurettin Turgut, sosyal medyada etkili olmanın püf noktalarını katılımcılarla paylaştı. Attention Insight ve ısı haritalarının önemine dikkat çeken Turgut, profil resimlerinde insan yüzü kullanımının etkili olduğunu söyledi. Kullanıcı adında gerçek isim ve mevki kullanmanın, markalaşma ve SEO açısından avantaj sağladığını belirtti. Ayrıca, net bir biyografi, bağlantı linki ve hedef kitleye uygun güncel içeriklerin profesyonellik ve etkileşim için kritik olduğunu ifade etti.
Etkinlik boyunca dijital markalaşma, yapay zekâ ve sosyal medyanın iş dünyası ve ticaret üzerindeki dönüştürücü etkisi ele alınarak katılımcılara geniş bir perspektif sunuldu.